Plazen tarina

Marketing & Communication Group Marco Oy:n perustajat tuovat ensimmäisenä tapahtuma-alalle kokemuspohjaisen digitaalisen inspiraatiokirjaston Tapahtumajärjestäjien työ helpottuu merkittävästi Plaze-työkalulla.

Uusi Plaze-työkalu vähentää merkittävästi tapahtumia tekevien aikaa ja vaivaa kaikissa työvaiheissa.

Kyseessä on alan ensimmäinen innovaatio, jonka avulla sekä kokeneet tapahtumatuottajat että organisaatioiden omat in-house tapahtumavastaavat pystyvät keskittymään tapahtumien vaikuttavuuden maksimointiin eli tapahtumakonseptin ja sisältöelementtien suunnitteluun. Pilvipohjaisen Plazen on kehittänyt Marketing & Communication Group Marco Oy, joka omaa yli 30 vuoden kokemuksen tapahtuma-alalta.

Plaze on tapahtumajärjestäjän helppo ja kokonaisvaltainen työkalu, joka tarjoaa luovuutta inspiroivia elementtejä. Se tekee tapahtumakonseptin ja tapahtuman kustannusrakenteen suunnittelusta ja hallinnassa pitämisestä huomattavasti entistä helpompaa ja auttaa tapahtumaprosessiin liittyvien lukuisien elementtien hallinnassa.

“Tällaista luovuutta inspiroivia elementtejä sisältävää työkalua ei ole tietojemme mukaan missään päin maailmaa vielä toteutettu. Lähdimme kehittämään ajatusta ohjelmistosta, joka toimisi tapahtumaa järjestävän tukena kaikissa tapahtumasuunnittelun ja toteutuksen vaiheissa. Plazen avulla ne ”miljoonat” pilkut pysyvät hallinnassa ja jää aikaa tärkeimmälle: sisällön suunnittelulle. Se on kuitenkin viestinnällisen vaikuttavuuden a ja o kaikissa tapahtumissa. Plazen tavoitteena on tuottaa merkityksellisempiä tapahtumia, joissa hyöty järjestäjän strategiaan ja tavoitteisiin nähden on paras mahdollinen”, kiteyttää Marco Groupin luovamestari ja partner Pirjo Kivistö.

Plaze tarjoaa luovan konseptin kiteytyksen lähteeksi sekä inspiraatiokirjaston että erilaisia valmiita tapahtumarakennepohjia, joiden avulla on helppo ja innostavaa lähteä ideoimaan omaa tapahtumaa. Tapahtuman faktatiedot ovat helposti huomioitavissa ja hallittavissa työkalun ohjaavan toiminnan ansiosta. Työkalu rakentaa sujuvasti tapahtuman kokonaisbudjettia erilaisten valintojen mukaisesti ottaen huomioon tapahtuman suunnitteluun ja toteuttamiseen menevät resurssit. Plazen kautta tavoittaa myös helposti palveluntarjoajat tärkeimmissä tapahtuman osa-alueissa (catering, tapahtumatekniikka, esiintyjät, logistiikka, kalustus ja somistustarpeet sekä haluttaessa tapahtumatoimistokin). Tarjouspyyntöjen ja tarjousten käsittely tapahtuu Plazen sisällä.

“Plazesta on hyötyä sekä tapahtuma-alan konkareille että myös uusille tekijöille, joilla kokemusta tapahtumaprosessista ei vielä ole kertynyt. Erityisesti tapahtuman luovan konseptin kiteyttäminen on monelle erittäin haastavaa – ja Plazen inspiraatiokirjasto on tässä täysin ainutlaatuinen apu. Samalla tapahtumanjärjestäjän stressi vähenee, kun suunnittelun perään saa suoraan tapahtumaa ohjaavan tuotantokäsikirjoituksen. Käytettävyys on myös maksimoitu: kaikki on yhdessä paikassa pilvessä ja tapahtumatietoja voi hallita missä ja milloin vain laiteriippumattomasti. Tapahtumajärjestäjien työ helpottuu merkittävästi Plaze-työkalulla.”, sanoo Plazen asiakkuusmestari ja partner Minna Salin-Kivimäki.

Plazen kehittäminen on ollut tiimille iso urakka, jossa on ollut mukana emoyhtiö Marketing & Communication Group Marco Oy:n asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Merkittävä rooli on ollut koodaustyöstä vastanneella Karu Softwarella. Hankkeen mahdollisti Euroopan Unionin Euroopan aluekehitysrahaston tuki, jota saatiin ELY-keskuksen kautta. Hankkeen merkittävyys tunnustettiin, sillä tukea myönnettiin täysimääräisesti eli 50% hankkeen kokonaiskustannuksista. Marco Group vastasi hankkeesta 50% omarahoitusosuudella. Hankekustannukset muodostuivat työkalun suunnittelusta, sen koodaustyöstä sekä go to marketing -suunnittelusta.

Tekijät

Plazen kehittäjillä on yhteensä yli 30 vuoden kokemus tapahtumamarkkinoinnin ratkaisujen suunnittelusta ja tuotannoista erilaisille kohderyhmille. Isoja, pieniä, tiukkoja budjetteja ja kiireisiä aikatauluja. Kaikenlaisia. Kokemuksesta syntyi halu tarjota osaamisen helmet digitaalisessa muodossa juuri sinulle.

MINNA SALIN-KIVIMÄKI
Asiakkuusmestari, Partner

gsm. 0400 755 287
minna.kivimaki@marcogroup.fi

PIRJO KIVISTÖ
Luovamestari, Partner

gsm. 040 560 4546
pirjo.kivisto@marcogroup.fi

Plazen avulla ne ”miljoonat” pilkut pysyvät hallinnassa ja jää aikaa tärkeimmälle:

sisällön suunnittelulle.

Jutellaanko?

Katsotaan yhdessä miten teet tapahtumasi suunnittelusta hauskaa ja helppoa